نوشته شده توسط : مجید زارعی

 

 

 

شبندر به دلیل تعدیل پیش بینی سود هر سهم متوقف شد و اغلب سهمها آخر وقت مثبت شدند.


خوب! آقاجان زودتر می بستید این سهمو.خیلی از سهم ها پاسوز شبندر شدن.

تعدیل سهم هم احتمال زیاد مثبته. پس چرا سهم صف فروش بود؟!

دلیلش اینه که تعدیل مثبت اون چیزی که خیلی ها انتظار داشتند که سود هر سهم بشه مثلاً 400 تومن! نیست و یک تعدیل مثبت معمولی است . 

 



:: موضوعات مرتبط: بورس وبازار سرمایه , ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید زارعی

 بورس

 

 

چند نفر در مورد بورس و شرایط کلی بازار پرسیدن.

بازار بورس در چند ماه گذشته رشد خوبی کرده ولی فعلاً در حال اصلاح هستش. خود من در حال حاضر 80 درصد نقد هستم و منتظر.

متاسفانه گاهی اوقات یک سهم بدون اینکه شایستگی داشته باشه، لیدر کل بازار میشه. در گذشته شاهد این بودیم که سهمی به نام صدرا بی دلیل لیدر بازار شده بود و نهایتاً کار به جایی رسید که صدرا از بورس اخراج شد و به بازار پایه رفت و بازار از دست صدرا راحت شد !  در حال حاضر هم به نظر می رسه شبندر بی دلیل لیدر بازار شده و تا وقتی که شبندر به تعادل نرسه وضعیت بازار خوب نخواهد شد. اولین حمایت مهم شبندر به نظر محدوده 690 الی 700 تومن هستش که باید ببینیم منجر به حمایت قطعی از شبندر میشه یا نه.

 

در مورد پارسان و غدیر هم که مورد سوال یکی از دوستان بود باید بگم :

پارسان : در کل سهم خوبیه ولی فعلاً در حال اصلاح هستش. اگه 790 را به پایین بشکنه ممکنه تا حدود 740 هم افت کنه که در این صورت به نظرم برای خرید ارزنده خواهد بود.

غدیر : اگه 380 را به پایین بشکنه وضعیتش به لحاظ تکنیکی  بد میشه. البته در 360 هم حمایت داره و اگه 360 هم به پایین شکسته بشه، وضعیتش بسیار بد خواهد شد.

 

در کل به نظرم تا متعادل شدن شبندر باید صبر کرد.

 



:: موضوعات مرتبط: بورس وبازار سرمایه , ,
:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید زارعی

 

 

 

این سوال شاید برای خیلی ها مطرحه که تحلیل فاندامنتال مهمتره یا تکنیکال. 

من بعد از پنج، شش سال تجربه کار بورس و بازارهای مالی معتقدم که هر کدام از این روشها، ویژگیها و نقاط قوت و ضعف خودشون را دارن. بارها شده که سهمی بدون سیگنال تکنیکال، یک دفعه برای تعدیل مثبت عایدی متوقف شده و با رشد قابل توجهی باز شده یا اینکه یک دفعه و بدون سیگنال تکنیکال رشد زیادی کرده. برعکسش هم صادقه. بارها شده تحلیلگران بنیادی ارزش یک سهم را بیش از قیمت روز سهم می دونستند و معتقد به رشد سهم بودند ولی سیگنالهای افت در نمودار سهم دیده میشد و سهم افت کرد. به عنوان مثال وقتی در اردیبهشت سال 90 بازار شروع به افت کرد اغلب بنیادی کارها می گفتن به لحاظ بنیادی بازار نباید افت کنه. در واقع گزارشهای میان دوره ای که میومد هیچ نکته بدی توش دیده نمیشد ولی بازار افت می کرد.

نظر شخصی من اینه که فاندامنتال در دراز مدت باعث رشد یا افت یک سهم یا یک کالا میشه ولی تکنیکال نقاط ورود و خروج را بهتر می تونه مشخص کنه. به همین دلیل با وجود اینکه وضعیت بنیادی یک سهم یا یک صنعت را مد نظر دارم ولی همیشه با سیگنالهای تکنیکال خرید و فروش می کنم. البته دلیل این موضوع شاید این باشه که من در تحلیل بنیادی تخصصی ندارم و توی صورتهای مالی فقط دنبال یک سری اطلاعات خاص و ریزه کاری می گردم که بتونم سهمهای خوب تکنیکالی را فیلتر کنم. بنابراین ممکنه کسی تخصص تحلیل بنیادی داشته باشه و تحلیل بنیادی را بر تحلیل تکنیکال ترجیح بده. 

اما نکته مهمی که می خوام بهش اشاره کنم اینه که عده زیادی تحلیل فاندامنتال را با اخبار و شایعات و تصمیمات خلق الساعه اشتباه می گیرن.

مثلاً در مورد سهام پالایشگاها عده ای عدم تصویب معافیت پالایشگاهها از پرداخت سهم صندوق توسعه ملی را عامل فاند افت پالایشگاهها می دونن. 

اول اینکه این موضوع فقط بر سود آوری بعضی پالایشگاهها مثل شبندر تاثیر داره و نه بر همه پالایشگاهها. اگه این عامل فاند افت پالایشگاهها است، پس چرا دیگر پالایشگاهها که تاثیری از این عامل نمی گیرند هم افت می کنند؟! 

دوم اینکه حتی اگه فرض کنیم که اسم این تصمیم مجلس را فاند بگذاریم ، قبل از جلسه مجلس چه تصمیمی می تونیم برای خرید یا فروش بگیریم؟! می خوام این را بگم که شما باید بشینید تا ببینید مجلس تصویب می کنه یا نه. اگه تصویب کنه فردا اول وقت همه صف خرید هستند و فرصت  خرید از دست میره، اگر هم تصویب نکنند فردا همه صف فروش هستند. بنابراین شما اینجا با یک تصمیم گیری مواجه هستید نه فاند. 

مثال دیگه در مورد دلار عده ای می گن تکنیکال بی خوده و فقط فاند جواب میده و مثال هم می زنن که وقتی مذاکره به نتیجه نرسید دلار یک روزه مثلاً 200 تومن رشد کرد. خوب! موضوع اصلی همینجاست. شما برای اینکه از نتیجه مذاکرات با خبر بشید باید صبر کنید تا مذاکره تموم بشه و نتیجه مشخص بشه. وقتی هم که مشخص شد تا شما بخواهید اقدام کنید دیر شده چون همزمان با شما بقیه آدمها هم همون کاری را می خوان انجام بدن که شما می خواهید انجام بدید. 

بنابراین من شخصاً مخالف این هستم که اسم  این اخبار و تصمیم گیری ها و ... را فاند بگذارم. تحلیل فاندامنتال به نظر من بررسی صورتهای مالی و ترازنامه و صورت خرید و فروش و طرحهای توسعه و ... برای سهام شرکتها و بررسی وضعیت اقتصادی و سیاستهای دولت و عوامل بنیادی موثر بر قیمت ارز در مورد ارز هستش. اون چیزی که الان خیلی ها به اسم فاند میشناسن، فاند نیست بلکه رانت هستش. شما اگه از قبل در مورد یک تصمیم گیری اطلاعاتی داشته باشید، می تونید استفاده کنید وگرنه دیگه وقتی اون تصمیم اعلام شد به هیچ دردی نمی خوره. 

  تفاوت اخبار و اتفاقات با فاند اینه که اخبار و اتفاقات می تونن نوسان ایجاد بکنن ولی هرگز نمی تونن روند ایجاد بکنند یا روند اصلی را تغییر بدن. 

نهایتاً اینکه شخصاً معتقدم در نگاه بلند مدت دلیل اصلی نوسانات بلند مدت، عوامل فاندامنتال هستند ولی برای تعیین نقاط ورود و خروج ابزارهای تکنیکال کارا تر هستند. 

 

 



:: موضوعات مرتبط: بورس وبازار سرمایه , ,
:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید زارعی

 

 

 در 5 ماه اخیر قیمت اغلب سهام فلزی ابتدا روند نزولی به خودش گرفت و سپس در وضعیت رنج (جانبی) قرار گرفته و نوسان زیادی نمی کنه. اما در شرایط فعلی شاخص صنعت فلزات اساسی نشانه هایی از رشد در آینده را نشون می ده.

در درجه اول بین نمودار قیمت و اندیکاتور RSI واگرایی مثبت دیده میشه (مقایسه خطوط قرمز در نمودار قیمت و اندیکاتور)  و در درجه دوم الگوی سر و شانه معکوس در نمودار قیمت به وجود اومده که خط گردنش خط قهوه ای رنگ هستش. نظر شخصی من اینه که اگه شاخص فلزات اساسی بالای 27650 تثبیت شد نشانه رشد فلزی ها خواهد بود.

 

 

بعلاوه در نمودار سهم های بزرگ فلزی مثل فملی و فولاد هم نشانه های مشابه دیده میشه.نمودار فملی را در زیر نگاه می کنیم.

قبل از عید با توجه به سر و شانه سقفی که تشکیل شاده بود (خط گردن آبی رنگ) انتظار افت داشتم و تصویر سر و شانه و خط گردن را هم در وبلاگ گذاشتم.  قیمت به روند نزولی ادامه داد تا اینکه 61.8 از موج صعودی قبلی را تصحیح کرد. بعد از اون می بینید که یک سر و شانه معکوس تشکیل داده با خط گردن قرمز رنگ. البته برای تایید سر و شانه فملی باید بالای 600 تومن تثبیت بشه ولی خرید پله ای با رعایت حد ضرر 530 تومان کم ریسک تلقی میشه.

در مورد فولاد هم نشانه های مشابهی وجود داره و خرید با حد ضرر 410 تومن کم ریسک تلقی میشه. فسرب را هم به لحاظ تکنیکی خوب می بینم. 

البته شاید رشد های هیجانی نداشته باشند. به ویژه اینکه فصل مجامع و تقسیم سود نزدیکه و خیلی ها تمایلی به اینکه با سهم مجمع برن و سودش را چند ماه بعد بگیرن ندارن و سعی می کنند تا بعد مجمع صبر کنند و بعد خرید کنند ولی در هر صورت به لحاظ تکنیکی انتظار رشد از سهام فلزی دارم اگرچه ممکنه این رشد هیجانی و سریع نباشه و در یک پروسه میان مدت انجام بشه.

 


 

 

 

 

برای نوسان گیری و رشد های سریع همچنان گروه پتروشیمی، پالایشگاه و تجهیزاتی بهتر هستند.

 

مطالب فوق تحلیل تکنیکی و نظر شخصی نویسنده است و مسئولیت خرید یا فروش بر عهده مخاطب می باشد.

 



:: موضوعات مرتبط: بورس وبازار سرمایه , ,
:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید زارعی

 

 

 

 

در چند وقت گذشته روند حرکت دلار و سکه از هم جدا شده دلیل عمده اش هم افت طلای جهانی است.

 

نگاهی به نمودار دلار در تایم فریم روزانه نشون می ده که دلار تونسته خط روند نزولی خودش را به بالا بشکنه و وارد یک روند صعودی کوتاه مدت بشه. البته به نظر من هنوز دلار وارد یک روند صعودی بلند مدت و هیجانی نشده، اما از طرفی نشانه ای از نزول هم در نمودار دلار دیده نمیشه.

 

 

و اما نگاه بلند مدت به دلار.

 

 سال گذشته من این چنگال اندروز را روی نمودار دلار رسم کردم و در وبلاگ قرار دادم. این چنگال به خوبی سقف دلار را دیده بود. جالب اینجاست که اون چنگال هنوز هم اعتبار داره و این بار کف چنگال، دلار را حمایت کرده.

 

 

توضیح ضروری : به دلیل اینکه نمودار رهاورد در سال گذشته چند هفته به روز نشد، کل نمودار به اندازه چند هفته به سمت چپ شیفت پیدا کرده بنابراین مجبور شدم برای درست تر شدن نمودار ، بین روزهایی که نمودار دیتا نداشته، گپ بندازم. البته این هم خالی از ایراد نیست چون روزهای جمعه و تعطیل رسمی را هم گپ می اندازه ولی در هر صورت بهتر از حالت بدون گپ هست. بنابراین دلیل منقطع شدن نمودار همینه.

 

 در نهایت باید بگم تا زمانیکه دلار بالای 3500 تومان هست خطر جدی برای روند صعودی اش وجود نداره ولی ممکنه این روند صعودی ، جای خیلی دوری نره و بیشتر بازار رنج بشه.

 

 اما وضعیت سکه متفاوت از دلاره.

 

نمودار سکه در تایم فریم روزانه نشون می ده که هنوز خط روند نزولی به بالا شکسته نشده و سکه در یک کانال نزولی قرار داره.

 

 

 

بعلاوه اگر  نمودار سکه را در تایم هفتگی قرار بدیم می بینیم که قیمت زیر MA20  و  EMA12 قرار داره و حتی EMA12   هم MA20  را به پایین شکسته. بنابراین به نظر من سکه برای اینکه به روند صعودی بلند مدت  برگرده باید بالای 1375 تثبیت بشه. سکه در صورتی که خط روند نزولی در تصویر فوق را به بالا بشکنه توانایی رشد تا حدود 1375 را داره ولی اونجا مقاومت جدی داره.  اما از طرف دیگه اگه سکه زیر 1290 تثبیت بشه، احتمال ریزش مجددش هست.

 

با این تفاسیر وضعیت متناقضی را شاهد هستیم. از یک طرف دلار نشانه ای برای نزول نداره و از طرف دیگه هنوز سکه نشانه ای از روند صعودی نداره. باید دید آیا با یک بازار رنج مواجه می شیم یا اینکه یکی از این دو دیگری را به سمت خودش می کشه. 

 

 

و اما انس :

 

نمودار انس شبیه به یک الگوی فنجان معکوس شده. در واقع نمودار پس از اونکه فنجان (نیم دایره) را ساخت با رشد اخیرش دسته فنجان را ساخته. الگوی فنجان یک الگوی ادامه دهنده است یعنی اینکه انتظار اینه که موج قبل از تشکیل فنجان ( که در اینجا نزولی بوده) پس از تکمیل فنجان و دسته فنجان، ادامه پیدا کنه. البته برای تایید شدنش باید انس، 1350 را به پایین بشکنه. در این صورت هدف الگوی فنجان حدود 1200 خواهد بود .

 

 

مطالب فوق نظر شخصی نویسنده بوده و مسئولیت هر تصمیم و معامله ای بر عهده مخاطب می باشد.

 

یکی از دوستان سوال کرده که چرا در نمودار سکه نقدی و آتی اندیکاتور استوکاستیک همیشه در منطقه خرید هیجانی است.

من در نرم افزار رهاورد نگاه کردم چنین چیزی نیست.  اگر عکسی دارید برای من ایمیل کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: بورس وبازار سرمایه , ,
:: بازدید از این مطلب : 518
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید زارعی

 

 

 

نگاهی کوتاه به چند سهم می اندازیم.

1- صنایع شیمیایی ایران (شیران)

خودم سهم را حدود 2670 تومن خرید کردم و تا حالا به حدود 3200 رسیده و البته امروز بیش از دو درصد منفی است. به لحاظ تکنیکی وضعیت سهم را خیلی خوب می بینم. از نظر بنیادی شرکت eps خود را 502 تومن اعلام کرده که در سه ماهه اول 217 تومن معادل 43 درصد را پوشش داده. بنابراین تعدیل مثبت در این سهم بسیار محتمل هست. لذا فکر می کنم هنوز هم در درصدهای منفی سهم خریدنی است. احتمال رشد در درجه اول تا 3500 و در ادامه تا حدود 4200 را می دم.

نکته مثبت دیگر سهم اینه که سال مالی اش انتهای آذر هست و فعلاً مجمعی نداره تا نگران بلوکه شدن نقدینگی باشیم.

 

2- سرمایه گذاری توکا فولاد (وتوکا) :

وضعیت تکنیکی سهم را بسیار خوب می بینم. فعلاً رشد تا 260 و در ادامه در میان مدت تا بالای 300 را برای سهم متصور هستم. خودم سهم را حدود 215 خرید دارم.

سال مالی وتوکا هم مثل شیرانه و نگرانی بابت مجمع نداریم.

 

3- لیزینگ خودرو غدیر (ولغدر) : این سهم در یک هفته یک سود 12 درصدی به من داد. قبل مجمع در 60 تومان خرید کردم و روز باز گشایی فروختم. فعلاً سهم صف فروشه ولی این وضعیت زیاد طول نمی کشه. ولغدر در مجمع سودی تقسیم نکرد که البته برای من قابل پیش بینی بود و به همین دلیل هم قبل مجمع سهم را خرید کردم. ولغدر مدتها زیان انباشته داشت و دلیل افت سهم از بالای 100 تومن  تا حدود 40 تومن همین زیان آور بودن بود. اما در آخرین گزارش ولغدر، زیان انباشته از بین رفته و تبدیل به سود اندک شده . بنابراین سهم به عدم تقسیم سود برای افزایش سود انباشته نیاز داشت.  با توجه به عدم تقسیم سود در مجمع امسال، میزان سود انباشته شرکت در گزارش بعدی افزایش خواهد داشت. eps اعلام شده برای سال مالی جدید 220 ریال هست که در 3 ماهه 111 ریال معادل 50 درصد پوشش داده شده. با توجه به تبدیل زیان انباشته به سود و همچنین سود آور شدن شرکت و میزان پوشش سود، ولغدر به مرور به سمت 100 تومان حرکت خواهد کرد. به لحاظ تکنیکی هم تثبیت بالای 72 تومن هدف 90 تومانی را در پی خواهد داشت. بنابراین پس از جمع شدن صف فروش گزینه مناسبی برای خرید میان مدت خواهد بود. 

 

مطالب فوق صرفاً نظر شخصی نویسنده است و نباید به تنهایی ملاک تصمیم گیری قرار گیرد. بدیهی است مسئولیت هر تصمیم و معامله ای بر عهده مخاطب می باشد.

 

 


:: موضوعات مرتبط: بورس وبازار سرمایه , ,
:: بازدید از این مطلب : 486
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید زارعی

 

 

 

1- در پست قبلی که نوشتم در کنار طرح وضعیت تکنیکی و بنیادی سهام مورد اشاره، نکات دیگری هم بود که نه تکنیکی بود و نه بنیادی. بلکه در اثر تجربه و شناخت بازی های بازار بود.

توجه کنید نماد ولغدر روز بازگشایی بعد مجمع مثبت باز شد و بلافاصله صف فروش شد! و این صف فروش چند روز ادامه داشت تا دیروز که صف فروش بالاخره جمع شد  حتی سهم مثبت هم شد و امروز سهم حدود 14 میلیون صف خرید داشت !

خوب! در این دو سه روزه چه چیزی در وضعیت بنیادی ولغدر تغییر کرد که تا دیروز 10 میلیون صف فروش داشت و امروز 14 میلیون صف خرید بود؟

اینها چیزی است که من اسمش را می گذارم بازی های بازار ! شما برای موفقیت در بازارهای مالی علاوه بر اینکه باید تحلیل بلد باشید (تکنیکال یا بنیادی یا هر دو) باید بازی های بازار را هم به مرور یاد بگیرید.

اگه یاد بگیرید اون وقت می دونید که باید صبر کنید تا صف فروش ولغدر جمع بشه و بلافاصله بخرید (چیزی که در پست قبلی گفته بودم). البته تریدر با تجربه حتی منتظر این نمی مونه تا صف کاملاً بر چیده بشه و خرید بکنه. بلکه وقتی می بینه سهمی که حجم مبناش 240 هزار هست و از صف فروش 7 میلیونی، 6 میلیونش معامله شده می دونه که مابقی صف هم معامله خواهد شد. خرید ولغدر دیروز در کف و فروش فردا ( احتمالاً در سقف) با کسر کارمزد بیش از 9 درصد سود داره.

یا مثلاً تریدر آماتور، شیران نازنین ! را دیروز در 2910 تومن فروخت و بعد سهم صف خرید شد. تریدر حرفه ای در 2950 (نقطه حمایتی) به انتظار خرید نشسته بود.

اینها نکات ریزی است که تحلیل  نیست ولی حاصل تجربه است و در ترید بسیار مهمه.

 

2- امروز بعد از مدتها فولاد مبارکه تکانی به خودش داد و آخر وقت صف خرید شد. فولاد تا 5 ماه پیش یکی از لیدرهای بازار بود ولی از 5 ماه پیش به این طرف قافیه را به پالایشگاهها و پتروشیمی ها باخت. اما به نظر می رسه گروه فلزی مجدداً می خواد گروه پیشرو بازار بشه. در تحلیل قبلی در مورد فلزات هم اشاره کردم که سیگنالهای تکنیکی برای رشد فلزی ها دیده میشه. البته باید به حجم معاملات فولاد نگاه کرد. فولاد زمانی روزانه حد اقل ده، بیست میلیون سهمش معامله میشد اما مدتهاست که عموماً حجم مبناش را هم پر نمی کنه. اگه فولاد حجم معاملاتش بالا بره غول خفته بازار بیدار میشه و مجدداً می تونه یکی از لیدرهای بازار باشه.

3- شاخص کل در نقطه حساسی قرار گرفته. تثبیت شاخص کل بالای 45600 واحد، منجر به یک موج صعودی هیجانی دیگه میشه ولی اگه شاخص نتونه این سطح را پشت سر بگذاره احتمال افت شدید ایجاد میشه. مطمئناً انتخابات ریاست جمهوری می تونه روی روند بورس هم تاثیر بگذاره. در واقع بازار سرمایه به انتخاب کسی که بتونه سر و سامانی به وضع اقتصادی بده واکنش مثبت نشون می ده و بر عکس اگه کسی انتخاب بشه که سیاستهای اقتصادی اش ادامه سیاستهای دولت فعلی باشه، تاثیر منفی بر بازار خواهد داشت. هر چند که ممکنه این تاثیر مثبت یا منفی بلند مدت نباشه. 

 

 


:: موضوعات مرتبط: بورس وبازار سرمایه , ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید زارعی

 

آئین نامه1

آيين‌نامه اجرايي قانون تملك آپارتمان‌ها با اصلاحيه‌هاي بعدي مصوب 8/2/1347

بخش اول _ قسمت‌هاي مختلف ساختمان

فصل اول _ قسمت‌هاي اختصاصي

ماده 1- قسمت‌هايي از بنا اختصاصي تلقي مي‌شود كه عرفاً براي استفادة انحصاري شريك ملك معين يا قائم مقام او تخصيص يافته باشد.

ماده 2- علاوه بر ثبت اراضي زير بنا و محوطة باغ‌ها و پارك‌هاي متعلقه براي مالكيت قسمت‌هاي اختصاصي نيز بايد به طور مجزا سند مالكيت صادر شود، مشخصات كامل قسمت اختصاصي از لحاظ حدود، طبقه، شماره، مساحت قسمت‌هاي وابسته، ارزش و غيره بايد در سند قيد گردد.

 

فصل دوم _ قسمت‌هاي مشترك

 

ماده 3- قسمت‌هايي از ساختمان و اراضي و متعلقات آنها كه به طور مستقيم و يا غير مستقيم مورد استفادة تمام شركاء مي‌باشد قسمت‌هاي مشترك محسوب مي‌گردد و نمي‌توان حق انحصاري بر آنها قائل شد.

تبصره _ گذاردن ميز و صندلي و هر نوع اشياء ديگر و همچنين نگاهداري حيوانات در قسمت‌هاي مشترك ممنوع است.

قسمت‌هاي مشترك در ملكيت مشاع تمام شركاء ملك است، هر چند كه در قسمت‌هاي اختصاصي واقع شده باشد و يا از آن قسمت‌ها عبور نمايد.

 

ماده 4- قسمت‌هاي مشترك مذكور در ماده 2 قانون تملك آپارتمان‌ها عبارت است از:

الف _ زير زمين بنا خواه متصل به بنا باشد يا بنا به وسيلة پايه روي آن قرار گرفته باشد.

ب _ تأسيسات قسمت‌هاي مشترك از قبيل چاه آب و پمپ، منبع آب، مركز حرارت و تهويه، رخت‌شويخانه، تابلوهاي برق، كنتورها، تلفن مركزي، انبار عمومي ساختمانن اطاق سرايدار در هر قسمت بنا كه واقع باشد، دستگاه آسانسور و محل آن، چاه‌هاي فاضلاب، لوله‌ها از قبيل: (لوله‌هاي فاضلاب، آب، برق، تلفن، حرارت مركزي، تهوية مطبوع، گاز، نفت، هواكش‌ها، لوله‌هاي بخاري) گذرگاه‌هاي زباله و محل جمع‌آوري آن و غيره.

پ _ اسكلت ساختمان

تبصره _ جدارهاي فاصل بين قسمت‌هاي اختصاصي مشترك بين آن قسمت‌ها است مشروط بر اينكه جزء اسكلت ساختمان نباشد.

ت _ درها و پنجره‌ها، راهروها، پله‌ها، پاگردها كه خارج از قسمت‌هاي اختصاصي قرار گرفته‌اند.

ث _ تأسيسات مربوط به راه پله از قبيل وسائل تأمين كنندة روشنايي، تلفن و وسايل اخبار و همچنين تأسيسات مربوط به آنها به استثناي تلفن‌هاي اختصاصي، شيرهاي آتش‌نشاني، آسانسور و محل آن، محل اختتام پله و ورود به بام و پله‌هاي ايمني.

ج _ بام و كليه تأسيساتي كه براي استفادة عموم شركاء و يا حفظ بنا در آن احداث گرديده است.

ح _ نماي خارجي ساختمان.

خ _ محوطة ساختمان، باغ‌ها و پارك‌ها كه جنبة استفادة عمومي دارد و در سند قسمت اختصاصي نيز ثبت نشده باشد.

 

بخش دوم _ ادارة امور ساختمان

فصل اول _ مجمع عمومي

طرز انتخاب و وظايف و تعهدات مدير:

ماده 5- در صورتي كه تعداد مالكين از سه نفر تجاوز كند مجمع عمومي مالكين تشكيل مي‌شود.

ماده 6 (اصلاحي 30/1/1371)_ زمان تشكيل مجمع عمومي مالكين اعم از عادي يا فوق‌العاده در مواردي كه توافق نامه‌اي بين مالكين تنظيم نشده است به موجب اكثريت مطلق آراي مالكيني خواهد بود كه بيش از نصف مساحت تمام قسمت‌هاي اختصاصي را مالك باشند و در صورت عدم حصول اكثريت مزبور، زمان تشكيل مجمع عمومي با تصميم حداقل سه نفر از مالكين تعيين خواهد شد.

 

ماده 7- در اولين جلسة مجمع عمومي ابتداء رئيس مجمع تعيين خواهد شد و سپس در همان جلسه مدير يا مديراني از بين مالكين و يا اشخاص خارج انتخاب مي‌شود. مجمع عمومي مالكين بايد لااقل هر سال يك بار تشكيل شود.

 

ماده 8- براي رسميت مجمع حيضور مالكين بيش از نصف مساحت تمام قسمت‌هاي اختصاصي يا نماينده آنان ضروري است.

تبصره _ در صورت عدم حصول اكثريت مندرج در اين ماده جلسه براي پانزده روز بعد تجديد خواهد شد. هرگاه در اين جلسه هم اكثريت لازم حاصل نگرديد جلسه براي 15 روز بعد تجديد و تصميمات جلسة اخير با تصويب اكثريت عدة حاضر معتبر است.

 

ماده 9- كسي كه به عنوان نمايندة يكي از شركاء تعيين شده بايد قبل از تشكيل جلسة مجمع عمومي وكالتنامة معتبر خود را به مدير يا مديران ارائه نمايد.

تبصره _ در صورتي كه مالك قسمت اختصاصي شخصيت حقوقي باشد نمايندة آن طبق قوانين مربوط به شخصيت‌هاي حقوقي و معرفي خواهد شد.

 

ماده 10- هرگاه چند نفر مالك يك قسمت اختصاصي باشند بايد طبق ماده 7 قانون تملك آپارتمان‌ها از طرف خود يك نفر را براي شركت در مجمع عمومي انتخاب و معرفي نمايند.

 

ماده 11- مجمع عمومي شركاء داراي وظايف و اختيارات زير مي‌باشد:

الف _ تعيين رئيس مجمع عمومي.

ب _ انتخاب مدير يا مديران و رسيدگي اعمال آنها.

پ _ اتخاذ تصمي نسبت به ادارة امور ساختمان.

ت _ تصويب گزارش مربوط به درآمد و هزينه‌هاي سالانه.

ث _ اتخاذ تصميم در ايجاد اندوخته براي امور مربوط به حفظ و نگهداري و تعمير بنا.

ج _ تفويض اختيار به مدير يا مديران به منظور انعقاد قراردادهاي لازم براي اداره ساختمان.

 

ماده 12 (اصلاحي 30/1/1371) _ كليه تصميمات مجمع عمومي شركاء بايد در صورت جلسه نوشته شود و به وسيلة مدير يا مديران نگهداري شود.

تبصره _ تصميمات متخذة مجمع بايد ظرف ده روز به وسيلة مدير يا مديران به شركاء غايب اطلاع داده شود.

 

ماده 13- تصميمات مجمع عمومي بر طبق مادة 6 قانون براي كلية شركاء الزام‌آور است.

 

فصل دوم _ اختيارات و وظايف مدير يا مديران

 

ماده 14- مدير يا مديران مسئول حفظ و ادارة ساختمان و اجراي تصميمات مجمع عمومي مي‌باشند.

 

ماده 15 (اصلاحي 28/10/1353) _ تعداد مديران بايد فرد باشد و مدت مأموريت مدير يا مديران دو سال است ولي مجمع عمومي مي‌تواند اين مدت را اضافه كند و انتخاب مجدد مدير يا مديران بلامانع خواهد بود.

 

ماده 16- در صورت استعفاء، فوت، عزل و يا حجر مدير يا مديران قبل از انقضاء مدت، مجمع عمومي فوق‌العاده به منظور انتخاب  جانشين تشكيل خواهد شد.

 

تبصره 1 (الحاقي 28/10/1353) _ در صورتي كه سه نفر يا بيشتر از اعضاي هيأت مديره به جهات فوق از هيأت مديره به جهات فوق از هيأت مديره خارج شوند مجمع عمومي فوق‌العاده بايد به منظور تجديد انتخاب هيأت مديره تشكيل گردد.

تبصره 2- حذف شده است.

 

ماده 17- تصميمات مديران با اكثريت آراء معتبر است.

 

ماده 18- مجمع عمومي يك نفر از مديران را به عنوان خزانه‌دار تعيين مي‌نمايد، خزانه‌دار دفتر ثبت درآمد و هزينه خواهد داشت كه به پيوست قبوض و اسناد مربوط براي تصويب ترازنامه به مجمع عمومي تسليم و ارائه خواهد داد.

 

ماده 19- مدير يا مديران، امين شركاء بوده و نمي‌توانند فرد ديگر را به جاي خود انتخاب نمايند.

 

ماده 20- مدير يا مديران مكلفند تمام بنا را به عنوان يك واحد در مقابل آتش‌سوزي بيمه نمايند.

سهم هر شريك از حق بيمه با توجه به ماده 4 قانون به وسيلة مدير تعيين و از شركاء اخذ و به بيمه‌گر پرداخت خواهد شد.

 

ماده 21- مدير يا مديران مكلفند ميزان هزينه‌هاي مستمر و مخارج متعلق به هر شريك و نحوة پرداخت آن را قبل يا بعد از پرداخت هزينه و به وسيلة نامه سفارشي به نشاني قسمت اختصاصي يا نشاني تعيين شده از طرف شريك به او اعلام نمايند.

 

ماده 22- در كليه ساختمان‌هاي مشمول قانون تملك آپارتمان‌ها كه بيش از ده «10» آپاراتمان داشته باشند مدير يا مديران مكلفند براي حفظ و نگهداري و همچنين تنظيف قسمت‌هاي مشترك و انجام ساير امور مورد نياز بنا، درباني استخدام نمايند.

 

فصل سوم _ هزينه‌هاي مشترك

 

ماده 23 (اصلاحي 17/3/1359) _ شركاء ساختمام موظفند در پرداخت هزينه‌هاي مستمر و هزينه‌هايي كه براي حفظ و نگاهداري قسمت‌هاي مشترك بنا مصرف مي‌شود طبق مقررات زير مشاركت نمايند:

در صورتي كه مالكين ترتيب ديگري براي پرداخت هزينه‌هاي مشترك پيش‌بيني نكرده باشند سهم هر يك از مالكين يا استفاده كنندگان از هزينه‌هاي مشترك آن قسمت كه ارتباط با مساحت زير بناي قسمت اختصاصي دارد از قبيل آب، گازوئيل و اسفالت پشت‌بام و غيره به ترتيب مقرر در ماده 4 قانون تملك آپارتمان‌ها و ساير مخارج كه ارتباطي به ميزان مساحت زير بنا ندارد از قبيل هزينه‌هاي مربوط به سرايدار، نگهبان، متصدي آسانسور، هزينه نگاهداري تأسيسات، باغبان، تزئينات قسمت‌هاي مشترك و غيره به طور مساوي بين مالكين يا استفاده كنندگان تقسيم مي‌گردد، تعيين سهم هر يك از مالكين يا استفاده كنندگان با مدير يا مديران مي‌باشد.

تبصره (اصلاحي 30/1/1371) _ چنانچه به موجب اجاره‌نامه يا قرارداد خصوصي پرداخت هزينه‌هاي مشترك به عهدة مالك باشد و مالك از پرداخت آن استنكاف نمايد. مستأجر مي‌تواند از محل مال الاجاره هزينه‌هاي مزبور را پرداخت كند و در صورتي كه پرداخت هزينه‌هاي جاري مشترك به عهدة استفاده كننده باشد و از پرداخت استنكاف كند مدير يا مديران مي‌توانند علاوه بر مراجعه به استفاده كننده به مالك اصلي نيز مراجعه نمايند.

 

ماده 24 (اصلاحي 30/1/1371) _ هر يكاز شركاء كه در مورد سهميه يا ميزان هزينة مربوط به سهم خود معترض باشد مي‌تواند به مدير مراجعه و تقاضاي رسيدگي نسبت به موضوع را بنمايد، در صورت عدم رسيدگي يا رد اعتراض، شريك مي‌‌تواند به مراجع صلاحيت‌دار قضايي مراجعه كند.

 

ماده 25- هزينه‌هاي مشترك عبارت است از:

الف _ هزينه‌هاي لازم براي استفاده، حفظ و نگاهداري عادي ساختمان و تأسيسات و تجهيزات مربوطه.

ب _ هزينه‌هاي اداري و حق‌الزحمه مدير يا مديران.

 

فصل چهارم _ حفظ و نگهداري و تعمير بنا

 

ماده 26- در صورتي كه بين شركاء توافق شده باشد كه هزينه‌هاي نگاهداري يك قسمت از بنا يا هزينة نگاهداري و عمليات يك جزء از تأسيسات فقط به عهدة بعضي از شركاء باشد فقط همين شركاء ملزم به انجام آن بوده و در تصميمات مربوط به اين هزينه‌ها تعيين تكليف خواهند نمود.

ماده 27- مدير يا مديران به ترتيبي كه مجمع عمومي تصويب مي‌كند مي‌توانند به منظور تأمين هزينه‌هاي ضروري و فوري وجوهي به عنوان تنخواه گردان از شركاء دريافت دارند.



:: موضوعات مرتبط: آموزش , ,
:: بازدید از این مطلب : 478
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 خرداد 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید زارعی

 

« به نام خدا »

قوانين و مقررات ساختمان

مقدمــه:

مسلماً برقراري نظم و مشخص شدن حقوق و وظايف متقابل در هر جمعي مستلزم تعريف دقيق مناسبات في­مابين و احترام به حقوق يكديگر مي­باشد. در مجتمع­هاي آپارتماني مجاورت واحدها، محلهاي مشاع، سلايق گوناگون و تقابل فرهنگهاي مختلف در صورت عدم رعايت مقرارتي خاص مي­تواند موجب گلايه و ناراحتي ساكنين را فراهم آورد. هرچند دوستي، برادري، سعه صدر و گذشت مهمترين اصل جهت ايجاد آرامش و صميميت در محيطهاي اجتماعي است؛ اما وضع قوانين نيز جهت شفاف شدن موضوعات الزامي است. اصلي­ترين قانون مصوب جهت رعايت نظم در مجتمع­هاي آپارتماني «قانون تملك آپارتمانها وآيين‌نامه اجرايي آن  با اصلاحيه‌هاي بعدي مصوب 8/2/1347» مي­باشد كه منبعد اختصاراً قانونناميده مي­شود. هدف از تدوين و تصويب اين مقررات تصريح برقانون مذكور و نيز وضع برخي از مقررات است كه مختص واحدهاي مسكوني مستقر در آپارتمانهاي به نشاني تهران- خيابان شهيد كلاهدوز (دولت سابق)- خيابان شهيد نعمتي (كيكاووس سابق)- كوچه شانزدهم- پلاك 12 مي­باشد؛ كه منبعد ساختمان ناميده خواهد شد.

 

فصل اول: مجمع عمومي

ماده 1- مجمع    عمومي عالي­ترين نهاد تصميم گيري درخصوص ساختمان مي­باشد  كه حدود وظايف و اختيارات آن توسط قانون و اين مقررات مشخص ميشود.

ماده 2- مجمع عمومي مالكين بايد لااقل هر سال يك بارتشكيل شود.رياست مجمع در هر سال با مدير ساختمان خواهد بود؛درصورت عزل و يا فوت مدير رياست مجمع در ابتداي جلسه به وسيله راي گيري مشخص خواهد شد.دونفر از اعضاء نيز در ابتداي جلسه به انتخاب مجمع به عنوان ناظر تعيين خواهند شد. تشكيل مجمع فوق العاده در هر زماني توسط  مدير يا به درخواست حداقل سه نفر از مالكين ساختمان امكان­پذير خواهد بود. دعوت به جلسه به صورت مكتوب ، تلفني ، فكس يا پست الكترونيك و حداقل يك هفته پيش از تشكيل جلسه بايد به  اطلاع مالكين رسانده شود.

ماده 3- براي رسميت مجمع حضور بيش از نصف مالكين يا نماينده آنان ضروري است.

تبصره1 : در صورت عدم حصول اكثريت مندرج در اين ماده جلسه براي پانزده روز بعد تجديد خواهد شد. هرگاه در اين جلسه هم اكثريت لازم حاصل نگرديد جلسه براي 15 روز بعد تجديد و تصميمات جلسه اخير با تصويب اكثريت عده حاضر معتبر است.

تبصره2: حضور دوستاني كه به عنوان مستاجر در واحدها سكونت دارند، در مجمع طبق قانون ضروري نيست لكن توصيه مي­شود حتي­الامكان اين دوستان جهت ارائه نظرات و پيشنهادات و آگاهي از مصوبات مجمع در جلسه حاضر شوند.

ماده4- كسي كه به عنوان نماينده يكي از شركاء تعيين شده بايد قبل از تشكيل جلسه مجمع عمومي وكالتنامه معتبر خود را به مدير  ارائه نمايد.

ماده5- هرگاه چند نفر مالك يك قسمت اختصاصي (واحد) باشند بايد طبق ماده 7 قانون تملك آپارتمان‌ها از طرف خود يك نفر را براي شركت در راي ­گيري مجمع عمومي انتخاب و معرفي نمايند.

تبصره 3:  در صورتي كه مالك قسمت اختصاصي شخصيت حقوقي باشد نماينده آن طبق قوانين مربوط به شخصيت‌هاي حقوقي  معرفي خواهد شد.

ماده6- مجمع عمومي  داراي وظايف و اختيارات زير مي‌باشد:

الف _  انتخاب مدير و رسيدگي به عملكرد وي.

ب _ اتخاذ تصميم نسبت به اداره امور ساختمان.

ج _ تصويب گزارش مربوط به درآمد و هزينه‌هاي سالانه.

د _ اتخاذ تصميم در ايجاد اندوخته براي امور مربوط به حفظ و نگهداري و تعمير بنا.

ه _ تفويض اختيار به مدير  به منظور انعقاد قراردادهاي لازم براي اداره ساختمان.

و- تصويب و تغيير مقررات ساختمان در چارچوب قانون.

ماده7- مصوبات مجمع عمومي با آراء دوسوم مالكين حاضر در جلسه (با رعايت مفاد ماده 3) معتبر خواهد بود.

ماده 8- كليه تصميمات مجمع عمومي  بايد در صورت جلسه نوشته شود و به وسيله مدير  نگهداري شود.صورت جلسه توسط رئيس مجمع نوشته شده و بايد به امضاء رئيس و دو ناظر منتخب مجمع برسد.

ماده 9- تصميمات مجمع عمومي بر طبق ماده 6 قانون براي كليه مالكين و ساكنين الزام‌آور است.

 

فصل دوم: مدير ساختمان

ماده 10- مدير ساختمان از ميان مالكيني كه در محل ساختمان سكونت دارند ، براي مدت يكسال و توسط مجمع عمومي انتخاب مي­شود.

تبصره 4: انتخاب مجدد مدير بلامانع است اما توصيه مي­شود جهت مشاركت بيشتر شركاء، انتخاب مدير به صورت چرخشي ميان مالكين ساكن در ساختمان انجام شود.

ماده11- مدير،مسئول حفظ و اداره ساختمان و اجراي تصميمات مجمع عمومي مي‌باشد.

ماده 12- مدير امين شركاء بوده و نمي‌تواند فرد ديگري را در بلند مدت به جاي خود انتخاب نمايد.

تبصره 5: درمواقعي كه مدير بيش از 3 روز در ساختمان حضور ندارد مي­تواند به صورت موقت با يكي از ساكنين هماهنگ نموده و وظايف  و اختيارات خود را در آن مدت به وي تفويض نمايد.

ماده13- در صورت استعفاء، فوت، عزل و يا حجر مدير قبل از انقضاء مدت، مجمع عمومي فوق‌العاده به منظور انتخاب  جانشين تشكيل خواهد شد. مدير جهت استعفاء بايد  جلسه مجمع را تشكيل داده و استعفاء خود را به مجمع ارائه نمايد.

ماده 14- مدير مكلّف است تمام بنا را به عنوان يك واحد در مقابل آتش‌سوزي و زلزله و آسانسور را در برابر حوادث احتمالي بيمه نمايد.سهم هر شريك از حق بيمه با توجه به ماده 4 قانون به وسيله مدير  و متناسب با متراژ هر واحدتعيين و از شركاء اخذ و به بيمه‌گر پرداخت خواهد شد.

ماده 15- مدير مكلّف است براي حفظ و نگهداري و همچنين تنظيف قسمت‌هاي مشترك و انجام ساير امور مورد نياز بنا، سرايدار در واحد سرايداري مستقر نمايد.وظايف و حقوق سرايدار بر اساس مفاد فصل چهارم اين مقررات خواهد بود.

ماده16-انعقاد قرارداد اجاره ، اخراج ،تنبيه و تشويق سرايدار دراختيار مدير بوده و سرايدار مكلّف به رعايت دستورات مدير خواهد بود.

تبصره6: درصورت نارضايتي ساكنين از عملكرد و رفتار سرايدار مراتب بايد به اطلاع مدير ساختمان برسد و مدير مكلّف است نسبت به رسيدگي به موارد و اتخاذ تصميم مناسب اقدام نمايد.  

ماده 17-  حل اختلاف ساكنين صرفاً   درچارچوب مواد مندرج در اين مقررات بر عهده مدير مي­باشد.

ماده 18- مدير مكلّف است نسبت به وصول شارژ ماهيانه (هزينه­هاي مشترك)   و هزينه­هاي مقطعي بر اساس تصويب مجمع اقدام نموده و درقبال دريافت هزينه­ها رسيد ارائه نمايد.

ماده 19- مدير مكّلف است صورت مخارج و درآمدهاي ساختمان را تنظيم و نگهداري نموده، درآمدها و مخارج مربوط به هر ماه را حداكثر تا پانزدهم ماه بعد بر روي تابلو اعلانات به اطلاع عموم برساند وتراز مالي مخارج  و درآمدهاي سالانه (حتي المقدور با ارائه فاكتور)  را در پايان سال در مجمع عمومي ارائه نمايد.

ماده 20- مدير مكلّف است جهت حفظ و نگهداري آسانسور با يك شركت معتبر قرارداد سالانه تعمير و نگهداري منعقد نمايد.

ماده 21- مدير مكّلف است جهت حفظ و نگهداري تاسيسات گرمايشي و برقي ساختمان در مواقع ضروري از خدمات تعميركاران ذي­صلاح استفاده نمايد.

ماده 22- مدير مكلّف است هر سال در مقاطع مناسب فصلي از طريق پيمانكار ذي­صلاح(ترجيحاً حقيقي) نسبت به ساماندهي باغچه­ها و فضاي سبز ساختمان اقدام نمايد.

ماده23- مدير مكّلف است نسبت به پرداخت قبوض آب، گاز و برق عمومي و دريافت هزينه­هاي مربوطه بر طبق مقررات از ساكنين اقدام نمايد.همچنين خريداري اقلام مصرفي  مشاعات ساختمان نظير روغن جهت روغن­كاري آسانسور، پودر شوينده جهت نظافت، لامپ، كليد و پريز مشاعات  وغيره از محل درآمد شارژ ماهانه به عهده مدير است.

ماده24- وظايف مدير صرفاً محدود به موارد مندرج در اين مقررات و مصوبات مجمع خواهد بود.هريك از ساكنين و مالكين نيز  به نوبه خود همكاري لازم جهت حفظ و نگهداري ساختمان ، اجراي مقررات و تعامل با مدير را خواهند داشت.

تبصره 7: درصورت تصويب مجمع عمومي و جهت  انجام اموري خاص و به صورت موقت، بخشي از وظايف مدير به شخص و يا اشخاصي معين قابل واگذاري خواهد بود.

 

فصل سوم: شارژ (هزينه­هاي مشترك)

ماده 25- جهت پرداخت هزينه­هاي عمومي كه در اين فصل مشخص خواهد شد هر ساله مبلغي توسط مجمع عمومي تعيين مي­گردد.

ماده 26- كليه ساكنين مكلّف خواهند بود شارژ ماهيانه را بر اساس مصوبه مجمع حداكثر تا پانزدهم هر ماه مستقيماً يا توسط سرايدار به مدير ساختمان تحويل داده و رسيد دريافت نمايند.

ماده 27- پرداخت شارژ  مشمول تمامي واحدها خواهد بود و عدم سكونت در واحد دليلي بر عدم پرداخت شارژ نمي­باشد.

ماده 28- از محل شارژ ساختمان هزينه­هاي زير قابل پرداخت خواهد بود:

الف- هزينه­هاي مرتبط با سرايدار بر اساس مصوبه مجمع.

ب- هزينه برق عمومي.

ج- هزينه آب.

د- هزينه گاز بر اساس ماده 29 مقررات.

ه- هزينه تعميرات و نگهداري.

و- هزينه گل­كاري و نگهداري باغچه­ها.

ز- هزينه لوازم مصرفي نظير لامپ، مواد شوينده، تجهيزات نظافتي.

ح- ساير هزينه­هاي ضروري به تشخيص مدير يا تصويب مجمع.

ماده 29- هزينه گاز در ماههاي گرم سال كه راداياتورها بسته است از محل شارژ پرداخت شده و در ساير ماهها بر اساس فرمول زير به صورت جداگانه دريافت و پرداخت خواهد شد:

هزينه گاز واحد= (كل هزينه گاز- هزينه آبونمان- هزينه عوارض شهرداري)  × ضريب متراژ

ضريب حضور= ميزان حضور در دوره تقسيم بر دوره قرائت كنتور

ضريب متراژ= (متراژ واحد×ضريب حضور)تقسيم بر متراژ كل

هزينه گازسوئيت سرايداري و جمع عوراض عمومي (آبونمان و عوارض شهرداري) به عهده شارژ مي باشد.

واحدهايي كه در دوره مورد نظر در آپارتمان خود حضور نداشته و راداياتور خود را نيز بسته اند با اطلاع رساني به مدير از پرداخت هزينه گاز در دوره مذكور معاف خواهند بود.

ماده 30- چنانچه خسارتي به اموال عمومي ساختمان از جانب هر يك از ساكنين يا بستگان آنها وارد شود ، آن واحد شخصاً مكلّف به جبران خسارت  بر اساس تصميم مديرخواهد بود.

 ماده 31- چنانچه به موجب اجاره‌نامه يا قرارداد خصوصي پرداخت هزينه‌هاي مشترك به عهده مالك باشد و مالك از پرداخت آن استنكاف نمايد، مستأجر مي‌تواند از محل مال الاجاره هزينه‌هاي مزبور را پرداخت كند و در صورتي كه پرداخت هزينه‌هاي جاري مشترك (شارژ) به عهده استفاده كننده باشد و از پرداخت استنكاف كند مدير مي‌تواند علاوه بر مراجعه به استفاده كننده به مالك اصلي نيز مراجعه نمايد و مالك محق خواهد بود از محل وديعه نسبت به پرداخت شارژ اقدام نمايد.

ماده 32- هنگام تخليه ملك توسط مستاجر يا  مالك برگه تسويه حساب شارژ واحدنيز بايد از مدير ساختمان اخذ گردد.

ماده 33- ازآنجاكه علاوه بر هزينه­هاي جاري برخي از هزينه­هاي عمراني  و سرمايه­اي نيز از محل شارژ انجام مي­شود؛ نحوه تسويه حساب اين هزينه­ها  في­مابين مالكين و مستاجرين برعهده ايشان بوده و مدير تعهدي در اين خصوص ندارد.

 

فصل چهارم: سرايداري

ماده 34- با توجه به قرارگرفتن سوئيت سرايداري در طبقه منهاي يك ساختمان، به انتخاب مدير شخصي ذي صلاح بر اساس اين مقررات به عنوان مستاجر سوئيت مذكور انتخاب شده، با وي قرارداد اجاره تنظيم مي­شود. مابازاي اجاره ماهيانه،ايشان متعهد مي­گردد به عنوان سرايدار  خدمات مصرّح در اين مقررات را انجام دهد.

ماده 35- صلاحيتهاي عمومي سرايدار به شرح زير است:

الف-مرد، متاهل با حداكثر يك فرزند يا درصورت تجرّد بالاي 50 سال و كمتر از 60 سال سن.

ب- عدم اعتياد به مواد مخدر و عدم استعمال دخانيات.

ج- عدم سوء پيشينه كيفري.

د- سلامت جسمي و رواني.

ه- توانايي معرفي ضامن معتبر و ارائه چك بانكي جهت تضمين تخليه ملك.

ماده 36- وظايف سرايدار به شرح زير است:

الف- نگهباني از ساختمان و مراقبت در حفظ امنيت ساختمان و واحدها.

ب- نظافت راهروها و پله­ها، لابي، پاركينگها،  آسانسور،پشت­بام، محوطه بيروني ساختمان و كليه  مشاعات عمومي ساختمان.

ج- برف­روبي حياط، راه عبوري پاركينگها و محوطه بيروني ساختمان در فصول سرد سال.

د- آبياري باغچه­ها و مراقبت از فضاي سبز ساختمان.

ه- مراقبت از آسانسور ، تاسيسات گرمايشي و برقي و تجهيزات ساختمان.

و- جمع­آوري كيسه زباله ساكنين از درب منازل  در ساعت مشخص شده توسط مدير.

ز- اجراي دستورات مديرساختمان.

ماده 37- سرايدار مكلّف است در ايام تعطيلات خصوصاً تعطيلات عيد نوروز به صورت تمام وقت در ساختمان حاضر بوده و نگهباني از ساختمان را بر عهده گيرد.

ماده 38- سرايدار مجاز به سكني دادن افرادي غير از افراد ذكر شده در قرارداد اجاره نمي­باشد.

ماده 39- سرايدار مجاز خواهد بود با هماهنگي و موافقت  مدير در سال حداكثر به مدت ده روز و با معرفي فرد جايگزين به مرخصي برود.

ماده 40- مدّت قرارداد اجاره سرايدار سه ماه بوده كه در صورت رضايت مدير و ساكنين از عملكرد سرايدار براي دوره­هاي سه ماهه، توسط مدير قابل تمديد مي­باشد.

ماده 41- هر ساله در مجمع مبلغي جهت تقدير از زحمات سرايدار مشخص مي­شود كه در صورت رضايت مدير از عملكرد سرايدار به صورت ماهانه  و از محل شارژ قابل پرداخت خواهد بود.

ماده 42- انجام فعاليتهاي شغلي سرايدار و حضور و غياب وي در ساختمان بايد با مدير هماهنگ شده به گونه­اي كه لطمه­اي به وظايف مندرج در ماده 36 وارد نشود.

ماده 43- انجام امور شخصي ساكنين جزء وظايف سرايدار نبوده و واگذاري امورشخصي ساكنين به سرايدار از قبيل نظافت منزل، نظافت اتومبيل، خريد و كمك در جابجايي وسائل و نظاير آن به شرط آنكه خدشه­اي به وظايف اصلي سرايدار وارد نكند و با توافق في­مابين طرفين جهت جبران زحمات سرايدار بلامانع خواهد بود. 

ماده 44- سرايدار متعّهد مي­گردد در صورت عدم رضايت مدير از عملكرد وي حداكثر ظرف مدّت 15 روز نسبت به تخليه سوئيت سرايداري اقدام نمايد در غير اين­صورت موضوع از طريق مراجع قانوني و نيز به اجرا گذاشتن چك تضمين   پي­گيري  خواهد شد.

ماده 45- سوئيت سرايداري جزء مشاعات ساختمان بوده و تغيير كاربري آن به منظوري غير از سكونت سرايدار تنها منوط به اجماع تمامي مالكين ساختمان خواهد بود.

ماده 46- سرايدار مكلّف به رعايت مفاد اين مقرارت ، دستورات مدير و شئون اخلاقي و عرفي ساكنين ساختمان بوده و در صورت  تخلّف از اين موارد،متناسب با موضوع جريمه­اي توسط مدير براي وي درنظر گرفته خواهد شد.

 

فصل پنجم: نظم عمومي ساختمان

ماده 47- قرار دادن اشياء اضافي، گذاردن ميز و صندلي و هر نوع اشياء ديگرو همچنين نگاهداري حيوانات در قسمت‌هاي مشترك ساختمان و پاركينگ اختصاصي و همچنين نگهداري سگ، گربه، مرغ و خروس كلاً در تمامي قسمتهاي ساختمان (حتي در آپارتمان) ممنوع است.

ماده 48- گذاشتن كفش، دمپايي و جا كفشي در پشت درب آپارتمان و در محوطه راهروها ممنوع است.

ماده  49- تغيير شكل و رنگ درب آپارتمان به­گونه­اي كه موجب ناهماهنگي واحدها شود ممنوع است.

ماده 50- اين ساختمان صرفاً محل مسكوني بوده و هر گونه استفاده اداري و تجاري از آپارتمانها ممنوع است.

ماده 51- قراردادن كيسه زباله و سطل آشغال در پشت درب آپارتمان، ريختن زباله و آشغال در حياط و راهروها ممنوع است.

ماده 52- هر يك از واحدهاي ساختمان فقط و فقط داراي يك پاركينگ بوده ( و بالتبع مجاز به پارك تنها و تنها يك خودرو بوده) كه محل آن در صورت مجلس تفكيكي ساختمان مشخص شده و در ساختمان نيز با نصب پلاك معيّن گرديده است. پارك خودرو در غير از پاركينگ اختصاصي هر واحد و همچنين پارك خودرو در محلهاي مشاع درون پاركينگ (كه به منظور راحتي تردّد  و  دور گرفتن خودروها در نظر گرفته شده است) ممنوع است.

ماده53- هر يك از واحدهاي ساختمان فقط و فقط يك واحد انباري داشته كه محل   آن در صورت مجلس تفكيكي ساختمان مشخص شده و در زير زمين ساختمان نيز با نصب پلاك معين گرديده است.قراردادن اشياءدر غير از انباري اختصاصي هر واحد و همچنين در  پاركينگ و مشاعات عمومي ممنوع است.

ماده 54- انباري مشخص شده در صورت­مجلس تفكيكي ساختمان با شماره 9 به عنوان محل مشاع متعلق  به همه ساختمان بوده و مختص استفاده ورزشي و يا استفاده به طريقي كه مجمع عمومي معين مي­نمايد مي­باشد.ترتيب استفاده از اين محل تابع مصوبات مجمع خواهد بود.

ماده 55- انباري واقع در زير پله زير زمين محل قرار دادن وسائل سرايدار بوده و فضاهاي اضافي در اتاقك آسانسور در پشت­بام و اتاق تاسيسات در پاركينگ صرفاً جهت قراردادن وسائل مرتبط با ساختمان خواهد بود.

ماده 56- اسباب­كشي و حمل مصالح ساختماني و نخاله­هاي ناشي از تعميرات با آسانسور ممنوع بوده و سرايدار مكلّف به ممانعت از انجام اين عمل خواهد بود.

ماده 57- استفاده اختصاصي از برق عمومي به هر منظور، ميزان و مدّتي ممنوع بوده و  سرايدار مكلّف به ممانعت از انجام اين عمل خواهد بود.

ماده 58- درصورت تعميرات ساختماني و بنّايي لازم است هماهنگي لازم با سرايدار جهت نظافت فوق­العاده ساختمان انجام شود. بديهي است جبران زحمات اضافي سرايدار در اين خصوص بر عهده واحد مذكور خواهد بود.

ماده 59- در ميهمانيهاي شبهاي غير تعطيل بعد از ساعت 22 و در شبهاي تعطيل بعد از ساعت 24  رعايت سكوت كامل ساختمان (چه از جهت صداي ميهمانان و چه از لحاظ صداي موسيقي) الزامي است.

ماده 60- استفاده از پاركينگ جهت برگزاري مجالس  اختصاصي ساكنين صرفاً با اجازه مدير و كسب رضايت تمامي ساكنين امكان­پذير خواهد بود. در اين­صورت جهت جبران هزينه­هاي تحميلي به ساختمان لازم است معادل چهار ماه شارژ به صندوق  پرداخت گردد.

تبصره 8-برگزاري مجمع عمومي ساختمان در محل پاركينگ از ماده فوق مستثني است.

ماده 61- قراردادن اشياء و آسيب رساندن به پوشش عايق كف پشت­بام (ايزوگام) ممنوع است و در صورت اين اتّفاق جبران هزينه­هاي تعميرات بر عهده واحد آسيب زننده مي­باشد.

ماده 62- زمان بازنمودن و بستن شيرهاي رادياتور در شوفاژخانه به ترتيب 20 مهر هر سال و 20 فروردين ماه مي­باشد. تغيير اين زمان بر اساس درجه حرارت هوا بر عهده مدير است.

 

فصل ششم: متفرقه

ماده 63- اجراي اين مقررات براي تمامي ساكنين و مالكين ساختمان الزامي است.

ماده 64- مدير مكلّف است اين مقررات را به هر يك از مالكين يا ساكنين جديد ساختمان ابلاغ نمايد. همچنين هر يك از مالكين پيش از اجاره يا فروش ملك خود موظف است اين مقررات را به مستاجر يا خريدار ملك اعلام نمايد.

ماده 65- بديهي است قوانين و مقررات مصوب كشور مافوق اين مقررات بوده و هر ميان اين مقررات و قوانين مصوب كشور تناقضي ايجاد گردد ملاك قوانين مصوب كشور خواهد بود.

ماده 66- اين مقررات در 66 ماده ، 8 تبصره و يك مقدمه در مجمع عمومي مورخ      ۲۶/۲/۸۷  به تصويب رسيد.

 




:: موضوعات مرتبط: آموزش , ,
:: بازدید از این مطلب : 522
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 خرداد 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید زارعی

 __________________________________________________________________________________________


اطلاعات گردشگری مالزی 

تاریخچه 

کشوری است در جنوب شرقی آسیا که پایتخت آن کوالالامپور می‌باشد. مرکز حکومت و وزارت‌خانه‌های این کشور در شهر جدید پوتراجایا (پایتخت اداری) این کشور واقع است. مالزی عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهایمم
همسود می‌باشد. این فدراسیون شامل سیزده ایالت در جنوب شرقی آسیا است. نام “مالزی ” زمانی که فدارسیون مالیا ؛ سنگاپور، ساباح و ساراواک یک اتحادیه متشکل از ۱۴ ایالت را تشکیل دادند انتخاب شد. در سال ۱۹۶۵ سنگاپور از مالزی جدا شد و به کشوری مستقل تبدیل گردید. مالزی شامل دو ناحیه جغرافیائی است که توسط دریای چین جنوبی از هم جدا می‌شود.شبه جزیره مالزی یا مالزی غربی که بر روی شبه جزیره مالایی قرار دارد و از شمال با تایلند مرز خشکی دارد و از طریق جاده شوسه جوهور از جنوب به سنگاپور متصل می‌گردد. این کشور شامل سلطان نشینهای جوهور ، کداه ، پاهنگ ، نگری سمبیلان ، کلانتان ، پراک ، سلانگور ، پرلیس و ترنگانا بوده و دو ایالت آن تحت ریاست فرمانداران ملاکا و پنانگ و دو منطقه فدرال پوتراجایا و کوآلالامپور قرار دارد.بورنئوی مالزی یا مالزی شرقی که بخش شمالی جزیره بورنئو را اشغال نموده و ضمن داشتن مرز با اندونزی ، تحت حکومت سلطان نشین برونئی قرار دارد. مالزی شرقی شامل ایالات ساباح و ساراواک و حوزه فدرال لابوآن می‌باشد.اگرچه از لحاظ سیاسی این ناحیه تحت اشغال مالایی ها قرار گرفته، اما جمعیت جدید مالزیایی با وجود اقلیتهای چینی و هندی یکدست نیست. سیاست های مالزی برای بیان ماهیت ادعاشده مشاوره‌ای آن ذکر شده است و سه حزب اصلی تشکیل دهنده ناسیونال باریسان ، هریک عضویت خود را به یکی از گروه‌های نژادی محدود ساخته است. تنها تنش عمده مشاهده شده در این کشور، از زمان استقلال آن تا کنون، شورشهای نژادی ۱۳می در آستانه مبارزه انتخاباتی و بر اساس موضوعات نژادی بوده است. با این وجود، مالزی به عنوان الگویی از هماهنگی نژادی به حساب می‌آید

malaysia

 

 


 زبان,جمعیت , مذهب و آب و هوا

مساحت این کشور  329/758 کیلومتر می باشد . جمعیت این شهر به 27/17میلیون نفرمی رسد  زبان رسمی مردم مالزی ، مالزیایی است ، اما اکثر مردم به زبان انگلیسی صحیت می کنند . گروههای قومی هم زبان و لهجه مخصوص خود را دارند . اسلام ، دین رسمی این کشور است اما ادیان دیگری نیز در این کشور وجود دارند نظیر بودا ، مسیحیت و هندو می باشند
آب و هوا در مالزی ، بسیار گرم و شرجی است . در طول سال ، دمای هوا بین 20 تا 30 درجه در نوسان است. دما در سرزمین های جنوبی 21 تا 32درجه است . در مناطق شمالی هوا خنک تر است که از 15 درجه تا 25درجه در نوسان است .روزهای گرم و شب های خنک مالزی ،‌ آب و هوای مطبوعی برای مسافران فراهم می کند

 


واحد پول

واحد رسمی پول مالزی رین گیت است.


ساعت رسمی :

8 ساعت جلوتر از ساعت گرینویچ است .


فاصله هوایی تا تهران

8 ساعت



کوالالامپور
 

 تاریخچه

 

کوالالامپور پایتخت کشور مالزی است و در قلب ایالت سلانگور واقع شده است. این شهر در دامنه های کوهستانی قرار گرفته و کوه همه اطراف آن به جز قسمت شرقی را فراگرفته است به همین دلیل است به کوالالامپور و مناطق مجاور آن کلانگ به معنی دره می گویند. از طرفی به علت اسقرار این شهر در محل تلاقی رودخانه های کلانگ و گمباک به آن پایتخت گل آلود نیز می گویند.

Kuala_Lumpur


 مسجد نگارا
 

مسجد بزرگ نِگارا، یا مسجد ملی مالزی، اصلی‌ترین نمازخانه مسلمانان کوالالامپور است. این مسجد در ۱۹۶۵ تأسیس شد و طرح بنای آن از مسجد بزرگ مکه الهام گرفته شده. این مسجد گنجایش ۵۰۰۰ نیایشگر را دارد و در میان ۱۳ هکتار باغ واقع شده‌است. گنبد چتری شکل و آبی رنگ آن هجده گوشه دارد که نشانی از ۱۳ ایالت مالزی و پنج رکن اصلی اسلام هستند. یک مناره ۷۴ متری بر فراز مسجد قرار دارد و صدای اذان آن را می‌توان در تمامی چاینا‌تاون نیز شنید. غیرمسلمانان نیز می‌توانند خارج از زمان‌های نمازگذاری از مسجد بازدید کنند. پوشش مناسب برای ورود به مسجد اجباری است. در نزدیکی این مسجد آرامگاه بزرگان مالزی به نام مقام پهلوان قرار دارد.

masjed_negara

 


موزه ملی مالزی 

موزه ملی مالزی در بنایی به سبک خانه‌های سراوق (یکی از دو ایالت مالزی) دهه ۱۹۶۰میلادی قرار دارد، این موزه مجموعه نمایشگاه‌هایی از تاریخ، اقتصاد، هنر‌ها، صنایع و فرهنگ مالزی را به نمایش گذارده است. گالری‌ها به آرامی در حال نوسازی هستند اما به نظر می‌رسد که بیشتر ویترین‌ها به دست‌آورد‌های امروزی اشراف و سیاست‌مداران مالایی اختصاص یافته‌اند.
ازجالب‌ترین بخش‌های موزه، می‌توان به ویترین‌های فرهنگی در بنای اصلی اشاره کرد، گنج‌هایی از کشتی‌های غرق‌شده و خانه‌ای پادراز در حیاط که قبلاً به سلطان ترنگانو تعلق داشته است. دفتر انجمن گردشگری مالزی در یک پاویلیون چوبی در طبقه اول قرار دارد و تورهای رایگان موزه به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی در ساعت ۱۰ روزهای سه‌شنبه و ساعت ۱۱ روزهای پنج‌شنبه از بلیط فروشی به راه می‌افتند.

national_history_museum_kuala_lumpur

 


 پارک  پروانه ها 

مجموعه‌ای حیرت‌انگیز از بیش از ۶ هزار پروانه از ۱۲۰ گونه مختلف در بوم طبیعی خود. پارک پروانه همچنین بیش از ۱۵ هزار گیاه و گونه‌های گیاهی گوناگون برای بازآفرینی فضای جنگل‌های بارانی را شامل می‌شود. برخی از پروانه‌های رنگین کمانی که در قفس‌ها پرواز می‌کنند هیولاوار بزرگ هستند. گالری حشرات نیز بخشی دیگر از مجموعه است، جایی که از هیبت هزارپاها و عنکبوت‌های مالزیایی به لرزه می‌افتید. فروشگاه پارک پروانه‌ها و سایر حشرات خشک‌شده را به فروش می‌رساند اما توصیه می‌کنیم به تجارت این موجودات در معرض خطر انقراض دامن نزنید.

butterfly1

 

 


 

آکواریوم کوالا 

یکی‌ از اماکن توریستی در مالزی اکواریوم کوالالامپور است. یک آکواریوم بسیار بزرگ که میزبان 5000 گونه مختلف آبزیان مناطق حاره‌ای است. مجموعه شامل یک تونل شیشه‌ای زیر آب به طول 90 متر، نمایشگاه‌های مختلف پوشش‌های گیاهی و جانوران، آبزیان و گیاهان دریایی، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی چندرسانه‌ای و فروشگاه هدایا است. برنامه‌های گوناگون آموزشی نیز بخشی از خدمات این مجموعه است. تماشای غذا دادن به کوسه‌ها یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های این آکواریوم است که همه روزه ساعت 15 اجرا می‌شود.

KualaLumpurAquaria

 

 


برج‌های دوقلوی پتروناس

بدون شک یکی‌ از نقاط دیدنی‌ مالزی، برج‌های دوقلو در قلب کوالالامپور است. نماد شهر کوالالامپور، دفتر مرکزی شرکت ملی نفت و گاز پتروناس و تا همین اواخر بلند‌ترین برج جهان. این دو برج زرد رنگ چون دو راکت متصل به هم بر فراز آسمان کوالالامپور قد کشیده‌اند و تمثیلی تمام عیار از رشد شهابی کوالالامپور، معدنی کوچک به کلان‌شهری فضایی، را رقم می‌زنند. معمار آرژانتینی، سزار پلی، این برج‌ها را با الهام و بهره‌گیری از تلفیق نماد‌های جشن‌های سنتی و هنر اسلامی خلق کرده است. بنای ستاره‌ای هشت وجهی از کاشی‌های دوره اسلامی می‌آیند، پنج قسمت بنا از پنج رکن اسلام حکایت دارند و تاج برج‌ها نیز مناره‌های مساجد را به یاد می‌آورند. این برج‌های دوقلو با احتساب آنتن بالای آن‌ها، 452 متر ارتفاع دارند. تعداد طبقات هر برج 88 طبقه است و جمعا 78 آسانسور در این دو ساختمان فعال هستند. این دو برج از زیر توسط مرکز خرید سوریا به هم متصل هستند، همچنین پلی طبقات 41 و 42 این دو برج را به هم متصل می‌کند. ارتفاع این پل از سطح زمین 175 متر و طول آن 56 متر است. بازدید از این پل رایگان است.

Kuala_Lumpur_Petronas_Twin_Towers_Malaysia


 

موزه هنر‌های اسلامی مالزی

تاریخ جذاب اسلام در مالزی در موزه هنرهای اسلامی به نمایش گذارده شده است، که یکی از بهترین مجموعه‌های هنر اسلامی در جهان است. بنای موزه خود مملو از جزئیات زیبای معماری اسلامی است و گالری‌های موزه انواع فرش، اشیاء گوناگون، کاشی و سرامیک، جواهرات، اسلحه‌ها، نسخ خطی و قرآن‌ها، و پارچه‌ها را به نمایش گذارده‌اند. موزه همچنین بخش‌هایی برای معرفی معماری اسلامی و همچنین هنر چین و هند دارد. دیدنی‌های جذاب موزه شامل بازسازی یک اتاق دوره عثمانی، طلاکاری‌ها و جواهرات و ماکت مساجد معروف در سراسر گیتی است. مجموعه همچنین شامل یک رستوران با غذاهای خاورمیانه‌ای و یک فروشگاه بی‌نظیر از آثار هنری اسلامی با کیفیت بسیار عالی است.

original_Islamic_Art_Museum_Kuala_Lumpur


غار میمونها

یکی‌ از مراکز توریستی مالزی باتو کیو یا غار میمونها است. این مکان از اماکن مقدس هندو هاست با پله های بسیار و منظره زیبا با یک مجسمه بزرگ از الهه ای هندو و چند معبد کوچک. این غار که در سال  1881  میلادی  به  وسیله  یک  جستجوگر آمریکایی کشف شد، در شمال  شهرکوالالامپور و درحدود 11 کیلومتری  مرکز  آن واقع گردیده. این مکان در طول دوران استعمار به عنوان یک منطقه تفریحی و پس از آن مخفیگاهی  برای کمونیست ها  بود  و  امروزه  به  عنوان  محل مهمی  برای  عبادت، پرستش  و تجمع هندوها  است. 

batu_caves_kuala_lumpur_photo_1438704_770tall


شهر آبی سان وی لاگون

مجموعه تفریحی سان وی لاگون که بیشتر به خاطر پارک آبی آن معروف می باشد یک مجموعه تفریحی و توریستی بزرگ می باشد که در سال 1993 افتتاح شده و در چند سال گذشته همواره  رتبه اول درجذب گردشگر در مالزی را به خود اختصاص داده است و توصیه می کنیم حتما در سفر به مالزی یک روز کامل وقت خود را به این مجموعه اختصاص دهید. مجموعه توریستی سان وی لاگون از 3 بخش مجزا تشکیل شده و در مجاورت آن یک مرکز فروشگاهی بسیار بزرگ و مدرن قرار دارد که در بخش جدید این مجتمع اکثر برندهای معروف و معتبر عرضه می شوند

sun

 


ارتفاعات گنتینگ

ارتفاعات و شهر بازی گنتینگ یکی از نقاط تفریحی و دیدنی مالزی در قسمت شمالی پایتخت این کشور کوالالامپور می‌باشد. مجموعه گنتینگ با پنج هتل متفاوت از یک مجموعه با بیش از ده هزار اتاق یکی از بزرگترین مجموعه هتل‌های جهان است. در این مجموعه پارک بازی در فضای باز و همچنین پارک بازی در فضای بسته وجود دارد. تعداد زیادی فروشگاه و رستوران متنوع در این مجموعه وجود دارد که روزانه میهمان هزاران گردشگراز نقاط مختلف دنیا و بویژه  آسیای شرقی هستند.ب رای رسیدن به ارتفاعات گنتینگ می‌توان ازتله کابین مجموعه استفاده کرد که حدود ۳٫۳۸ کیلومتر طول دارد و بلندترین و سریع‌ترین تله کابین آسیای جنوب شرقی قلمداد شده است. سیرک بزرگ گنتینگ, نمایشگاه دنیای سنگ‌ها و نیز امکاناتی بسیار متنوع دیگر در این مجموعه به جذابیتهای آن می افزاید.

genting_highlands



برج کی ال

برج کی ال یکی‌ از برجسته‌ترین بناهای کشور مالزی است. این برج مخابراتی که در بالای منطقه بوکیت ناناس قرار دارد به لحاظ ارتفاع، چهارمین برج مرتفع دنیا می‌باشد. در این برج میتوانید از ارتفاع ۴۲۱ متری شاهد منظره ای زیبا از شهر کوالالامپور باشید. برج مخابراتی کی ال همه روزه پذیرای بازدید کنندگانی است که می توانند با آسانسورهای پر سرعت به بالای برج رفته و با دوربین های نصب شده در بالای برج تمام شهر را تماشا کنند.

kl_tower_Kuala_Lumpur_Tower__Menar_3000000013189_375x500



:: موضوعات مرتبط: سیروسفر،سیاحت وگردشگری , ,
:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 خرداد 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید زارعی

 

هتل داریوش

هتل بزرگ داریوش  با 168 اتاق در جزیره زیبای کیش واقع شده است این هتل با الهام از تخت جمشید و به صورت نمادین افتخار و عزت ایران باستان در دوران هخامنشیان است.


خدمات هتل داریوش

--زمین تنیس

--دوچرخه

--استخر ( یکی از زیباترین استخرهای دنیا با چشم انداز خلیج فارس آماده پذیرایی از آقایان می باشد

--ماساژ تایلندی ( با بهره گیری از متخصصین تایلندی )

--سالن بدن سازیچ

--سالن بلیارد

--پینگ پونگ

--قایق سواری

--قایق سواری

غواصی اختصاصی

--استخر بانوان

--رستوارن آپادانا و پاسارگاد ( غذاهای ایرانی ، فرنگی و دریایی )

--صندوق امانات

--مینی بار 


عکس های هتل بزرگ داریوش

 

 

 

daryus__1_

.

daryus__2_

.

daryus__3_

.

daryus__4_

.

daryus__5_

daryus__6_

.

daryus__8_

.

 

daryus__7_

.

daryus__9_

.

daryus__10_

.

daryus__11_

.

daryus__12_

 .

daryus__13_

.

daryus__14_

.

daryus__15_

.

daryus__16_

.

daryus__17_

.

daryus__18_

.

daryus__19_

daryus__20_

.

daryus__21_

.

daryus__22_

.

daryus__23_

.

daryus__24_

daryus__25_

.

daryus__26_

.

daryus__27_

.

daryus__28_

 . 

daryus__29_

daryus__30_

daryus__31_

.

daryus__32_

.

daryus__33_

.

daryus__34__1

daryus__35_

daryus__36_

.

daryus__37_

daryus__38_

.

daryus__39_

.

daryus__40_



:: موضوعات مرتبط: سیروسفر،سیاحت وگردشگری , ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 خرداد 1392 | نظرات ()